Siun soten verkko­si­vujen palau­te­kanava on uudis­tettu

Siun soten verkko­si­vujen palau­te­lo­makkeen sisältö on päivi­tetty. Asiakas­pa­laute-sivulle pääsee verkko­si­vujen ylälai­dassa olevan Anna palau­tetta ‑linkin kautta. Palau­te­lo­mak­keella hyvin­voin­tia­lueen asukkaat voivat antaa palau­tetta ja kehit­tä­mi­seh­do­tuksia milloin tahansa. Palautteen antaminen on yksi osalli­suuden muoto, ja osallisuus on asukkaan ja asiakkaan oikeus. Siun soten sivujen kautta on jo aiemminkin pystynyt antamaan palau­tetta.

Uudis­tuneen palau­te­ka­navan myötä Asiakas­pa­laute-sivun sisältö on myös päivi­tetty. Palautteen voi kohdistaa suoraan tiettyyn yksikköön tai koko toimia­lu­eelle. Toimia­lueet ja niiden sisäl­tämät palvelut esitellään Asiakas­pa­laute-sivulla. Esitte­ly­tekstit ohjaavat palaut­tee­nan­tajan oikealle palau­te­lo­mak­keelle. Palau­tetta voi kuitenkin aina antaa, vaikkei osaisi kohdistaa sitä oikeaan yksikköön. Palautteen käsit­telijä siirtää tarvit­taessa palautteen oikeaan paikkaan. Lomak­keelta löytyy hakutoi­minto, jonka avulla oikeaa yksikköä voi etsiä.

Siun sote jatkaa edelleen palautteen kysymistä myös reaaliai­kai­sesti asioinnin jälkeen. Palautteen antamisen mahdol­li­suutta voidaan tarjota myös palve­lu­ta­pah­tuman yhtey­dessä. Siun soten verkko­si­vujen palau­te­lomake palvelee asiakasta erityi­sesti silloin, kun asioinnin jälkeen ei kysytä palau­tetta tai kun hän ei ole päässyt palve­luiden piiriin. Verkko­si­vujen palau­te­lomake tarjoaa palautteen antamisen mahdol­li­suuden myös lähei­selle.

Mikäli palautteen antaja jättää yhteys­tie­tonsa, voidaan verkko­si­vujen kautta annettuun palaut­teeseen vastata. 

Asiakkaan ja läheisen vaara­ti­lan­neil­moitus

Siun sote on uudis­tanut vaara­ti­lan­ne­ra­por­toin­ti­jär­jes­tel­mänsä. Uudis­tuksen myötä myös asiak­kaiden, potilaiden tai heidän läheis­tensä on mahdol­lista ilmoittaa hoidossa, hoivassa tai palve­lussa havait­se­mastaan vaara­ti­lan­teesta tai turval­li­suus­ha­vain­nosta. Ilmoi­tuksia hyödyn­netään, kun toimintaa kehitetään turval­li­sem­maksi.

Siun sote kannustaa palveluja käyttäviä tekemään ilmoi­tuksia, sillä asiakkaat ja heidän lähei­sensä tarkas­te­levat toimintaa toisen­lai­sesta näkökul­masta. Näin muodostuu monipuo­linen kuva toiminnan kehit­tä­mis­tar­peista.

Asiakas- ja potilas­tur­val­lisuus on yhteinen asia!