Sosiaa­li­toi­mistot palve­levat ajanva­rauk­sella ja keski­te­tystä puhelin­pal­ve­lusta 1.5.2023 alkaen – keski­te­tystä puhelin­pal­ve­lusta vahvempaa tukea talous­ky­sy­myksiin

Siun soten sosiaa­li­toi­mistot siirtyvät palve­lemaan asiak­kaita ajanva­rauk­sella 1.5.2023 alkaen. Poikkeuksena on Joensuun Ranta­kadun sosiaa­li­toi­misto, jossa on mahdol­lista asioida ilman ajanva­rausta arkisin klo 10–12.

Saman­ai­kai­sesti sosiaa­li­toi­mis­toissa siirrytään keski­tettyyn puhelin­pal­veluun. Puhelin­palvelu tarjoaa asiak­kaalle ensivaiheen ohjausta ja neuvontaa arkisin klo 12–14 numerosta 013 330 2810. Muut sosiaa­li­toi­mis­tojen paikal­liset neuvon­ta­nu­merot poistuvat käytöstä.

Asiakas voi olla työikäisten sosiaa­li­pal­ve­luihin yhtey­dessä, jos hänellä on esimer­kiksi vaikeuksia selvitä arjesta, vaikeuksia päästä elämässä eteenpäin pitkit­tyneen työttö­myyden tai alentuneen työkyvyn vuoksi, ongelmia asumi­sessa, tarve sosiaa­li­pal­ve­luihin liittyvään ohjaukseen ja neuvontaan tai talou­del­lisia ongelmia.

Keski­te­tystä puhelin­pal­ve­lusta vahvempaa tukea asiak­kaiden talous­ky­sy­myksiin

Työikäisten sosiaa­li­pal­ve­luissa aloittaa 1.5.2023 talous­so­si­aa­lityön tiimi, jossa työtä paino­tetaan pääasiassa asiakkaan talous­neu­vontaan erilai­sissa tilan­teissa.

Talous­so­si­aa­lityön tiimin tavoit­teena on tarjota asiak­kaille laaduk­kaampaa palvelua talous­ky­sy­myk­sissä keski­te­tymmin ja saavu­tet­ta­vammin. Keski­tetyn puhelin­pal­velun myötä tiimi tarjoaa yhden­ver­taiset palvelut talous­ky­sy­myk­sissä koko Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tia­lu­eelle.

Talous­so­si­aa­lityön tiimi tarjoaa asiak­kaille talou­del­lista ohjausta ja neuvontaa, käsit­telee täyden­tävää ja ehkäi­sevää toimeen­tu­lo­tukea sekä tukee välitys­ti­lia­siak­kaita raha-asioiden hoidossa.

Kuinka asiointi tapahtuu jatkossa?