Siun soten kotihoidon asiak­kaille on lähtenyt virheel­lisiä laskuja 15.–16.5.2023

Tieto­jär­jes­tel­mä­vir­heestä johtuen osalle Siun soten kotihoidon asiak­kaista on lähtenyt virheel­lisiä asiakas­mak­su­laskuja. Virheitä on 15.–16.5.2023 päivä­tyissä kotihoidon asiakas­mak­su­las­kuissa. Virheel­listen laskujen lasku­numero on 25-alkuinen eikä lasku­ri­veillä ole tarkempaa selvi­tystä laskun aiheesta. Virheel­lisiä laskuja on lähtenyt noin 3100 asiak­kaalle.

Jos kotihoidon asiakas on saanut 15.–16.5.2023 päivätyn ja 25-alkui­sella lasku­nu­me­rolla olevan asiakas­mak­su­laskun, laskua ei pidä maksaa. Jos virheel­lisen laskun on ehtinyt maksaa, asiakasta pyydetään ottamaan yhteyttä laskussa näkyvään puhelin­nu­meroon.

Kaikki päiväyk­sellä 15.5.2023 ja 16.5.2023 olevat, kotihoidon palve­luita koskevat laskut tarkis­tetaan ja Siun sote lähettää asiak­kaalle uuden, korjatun laskun virheel­lisen tilalle. Jos asiak­kaalla on käytössä suora­maksu tai e‑lasku, peruu Siun sote laskun pankin kautta ja tilalle lähetetään uusi korjattu lasku. Korjattuun laskuun sisäl­ly­tetään tieto, että lasku korvaa aiemman virheel­lisen laskun.

Virheel­liset laskut eivät ole lähdössä perintään, koska kaikki perin­tä­toi­men­piteet ovat keskey­tyk­sessä virheen vuoksi, kunnes uudet korjatut laskut on lähetetty.

Siun sote pahoit­telee virhettä laskuissa ja tiedottaa asiasta lisää, kun korjatut laskut on lähetetty.

Lisätietoa asiakas­mak­suista sekä asiakas­mak­su­pal­ve­lujen yhteys­tiedot verkko­si­vuil­lamme: Asiakas­maksut