2023: Omaolo-palvelun käyttöä laajen­netaan Siun sotessa

Päivi­tettyä tietoa Omaolon käytöstä:
Omaolon käyttö Siun sotessa on lakannut. Voit asioida digitaa­li­sesti osoit­teessa www.siunsote.fi/digi tai Siun sote ‑mobii­li­so­vel­luk­sessa.

Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tialue – Siun sote on laajen­tanut kansal­lisen Omaolo-palvelun käyttöä. Jatkossa sähköisen Omaolo-palvelun kautta saa ammat­ti­laisen apua myös sosiaa­li­huollon kysymyksiin.

Laajennus koskee Muu yhtey­denotto ‑lomaketta. Muu yhtey­denotto ‑lomak­keella on eri aihea­lueita, joista yhtey­de­notot teemoilla arjesta selviy­ty­minen, perhe­asiat ja huoltajuus, työn tai opiske­lu­paikan löytä­minen sekä yksinäisyys johtavat suoraan asiointiin sosiaa­li­huollon ammat­ti­laisen kanssa.

Omaolo-palvelun kautta tarjotaan kiiree­töntä ohjausta ja neuvontaa sosiaa­li­huollon kysymyk­sissä. Siun soten sosiaa­li­huollon ammat­ti­laiset käsit­te­levät saapuneet lomakkeet 1–7 vuoro­kauden kuluessa yhtey­de­no­tosta. Ammat­ti­lainen vastaa asiakkaan yhtey­den­ottoon Omaolo-palvelun Viestit-osion kautta.

Siun sotessa kehitetään parhaillaan digitaa­lista sosiaali- ja terveys­kes­kusta. Kehitys­työtä tehdään yhdessä sosiaali- ja tervey­salan ammat­ti­laisten kesken. Uudet digitaa­liset asioin­ti­ka­navat täyden­tävät jo olemassa olevia asioinnin mahdol­li­suuksia.

Miten käytän Omaolo-palvelun Muu yhtey­denotto ‑lomaketta?

Kaikissa elämän­vai­heissa voi tulla eteen erilaisia tilan­teita, joihin kaipaa ammat­ti­laisen neuvoja. Omaolon Muu yhtey­denotto ‑lomakkeen kautta on mahdol­lista saada tukea arjessa askar­rut­taviin kiireet­tömiin kysymyksiin.