Siun soten verkkoa­jan­va­rauksen hitaus on vähen­tynyt

Verkkoa­jan­va­rauksen hitaus on vähen­tynyt, ja onnis­tu­neita varauksia on tehty jo huomattava määrä ruuhka­huipun vähen­nyttyä. Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tia­lueen – Siun soten verkkoa­jan­varaus ja puhelin­ajan­varaus ruuhkau­tuivat, kun terveys­a­se­milla pistet­tävien influens­sa­ro­ko­tusten ja koronan tehos­te­ro­ko­tusten ajanvaraus aukesi keski­viikkona 1.11. aamulla.

Selvi­tyk­sissä ilmeni, ettei verkkoa­jan­va­rauk­sessa ollut varsi­naista teknistä häiriötä vaan järjes­telmä ruuhkautui runsaasta kysyn­nästä. Taustalla on tehty ajanva­raus­jär­jes­telmään tekni­sesti toimen­pi­teitä ruuhka­huippuja helpot­tamaan. Hitautta voi vielä esiintyä, jos samaan aikaan on runsaasti ajanva­raajia. Jos hitautta ilmenee, kannattaa ajanva­rausta koettaa hetken kuluttua uudelleen. Myös terveys­a­semien puhelin­pal­velut ruuhkau­tuivat keski­viikkona, joten takai­sin­soi­toissa voi olla viivettä.

Seuraamme tehos­te­tusti verkkoa­jan­va­rauksen toimi­vuutta järjes­tel­mä­toi­mit­tajan kanssa.

Siun sote pahoit­telee verkkoa­jan­va­rauk­sesta johtu­nutta haittaa verkkoa­jan­va­raa­jille.

Aiempi tiedote aiheesta:

https://www.siunsote.fi/-/siun-soten-verkkoajanvaraus-ja-puhelinajanvaraus-ovat-ruuhkautuneet?