OmaKannan tietojen näkymi­sessä ollut häiriö on saatu kokonaan korjattua

OmaKanta-palve­lussa potilas­tie­tojen näkymiseen liittynyt häiriö on saatu korjattua. Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tia­lu­eella – Siun sotessa osa erikois­sai­raan­hoidon ja perus­ter­vey­den­huollon käyntien tiedoista ei siirtynyt näkyviin OmaKantaan. Valtaosa siirty­mättä jääneistä tiedoista saatiin siirrettyä OmaKantaan ennen joulua ja nyt loputkin tiedoista on saatu näkyviin. Omia OmaKan­nassa näkyviä tietojaan voi nyt tarkas­tella normaa­listi.

Häiriön ratkai­se­misen yhtey­dessä on tehty kehit­tä­mis­työtä, jotta tulevai­suu­dessa vastaa­vilta häiriöiltä vältyt­täisiin. Asiak­kaiden ja potilaiden tiedot eivät olleet missään vaiheessa vaarassa tai kadonneet. Omista tiedoistaan pystyi häiriön aikana kysymään ottamalla yhteyttä tervey­den­huoltoon, sillä tiedot ovat olleet kirjat­tuina Siun soten asiakas- ja potilas­tie­to­jär­jes­telmään.

Siun sote pahoit­telee häiriöstä mahdol­li­sesti aiheu­tu­nutta haittaa.

Aiemmat tiedotteet aiheesta:

https://www.siunsote.fi/-/valtaosa-siirtymatta-jaaneista-potilastiedoista-on-saatu-omakannassa-nakyviin?redirect=%2F

https://www.siunsote.fi/-/omakannan-tietojen-nakyvyydessa-ongelmia?