Valtaosa siirty­mättä jääneistä potilas­tie­doista on saatu OmaKan­nassa näkyviin

Valtaosa siirty­mättä jääneistä potilas­tie­doista on saatu OmaKanta-palve­lussa näkyviin. Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tialue – Siun sote tiedotti 8.12. häiriöstä, jonka vuoksi osa erikois­sai­raan­hoidon ja perus­ter­vey­den­huollon käyntien tiedoista ei siirtynyt OmaKantaan 23.11.2023 jälkeen. Asiakas­käyntien tiedot on kirjattu normaa­listi potilas­tie­to­jär­jes­telmään, josta ne siirtyvät OmaKanta-palveluun. Tietojen siirto jatkuu yhä, joten osalla tiedot voivat näkyä OmaKan­nassa lähiar­ki­päivien jälkeen.

Tämän­het­kiset ongelmat tietojen siirty­mi­sestä OmaKantaan on saatu lähes kokonaan ratkaistua. Samalla on tehty kehit­tä­mis­työtä, jotta tulevai­suu­dessa tämän­kal­tai­silta häiriöiltä vältyt­täisiin. Asiak­kaiden ja potilaiden tiedot eivät ole missään vaiheessa olleet vaarassa tai kadonneet. Omia tietojaan on voinut tarkistaa ottamalla yhteyttä tervey­den­huoltoon, sillä tiedot ovat Siun soten asiakas- ja potilas­tie­to­jär­jes­tel­mässä.  

Siun sote pahoit­telee tilan­netta ja viestii uudestaan, kun kaikki tiedot on saatu OmaKan­nassa näkyviin.

Aiempi tiedote aiheesta:

OmaKannan tietojen näkyvyy­dessä ongelmia — Ajankoh­taista — siunsote.fi