Valtaosa siirtymättä jääneistä potilastiedoista on saatu OmaKanta-palvelussa näkyviin. Pohjois-Karjalan hyvinvointialue – Siun sote tiedotti 8.12. häiriöstä, jonka vuoksi osa erikoissairaanhoidon ja perusterveydenhuollon käyntien tiedoista ei siirtynyt OmaKantaan 23.11.2023 jälkeen. Asiakaskäyntien tiedot on kirjattu normaalisti potilastietojärjestelmään, josta ne siirtyvät OmaKanta-palveluun. Tietojen siirto jatkuu yhä, joten osalla tiedot voivat näkyä OmaKannassa lähiarkipäivien jälkeen.
Tämänhetkiset ongelmat tietojen siirtymisestä OmaKantaan on saatu lähes kokonaan ratkaistua. Samalla on tehty kehittämistyötä, jotta tulevaisuudessa tämänkaltaisilta häiriöiltä vältyttäisiin. Asiakkaiden ja potilaiden tiedot eivät ole missään vaiheessa olleet vaarassa tai kadonneet. Omia tietojaan on voinut tarkistaa ottamalla yhteyttä terveydenhuoltoon, sillä tiedot ovat Siun soten asiakas- ja potilastietojärjestelmässä.
Siun sote pahoittelee tilannetta ja viestii uudestaan, kun kaikki tiedot on saatu OmaKannassa näkyviin.
Aiempi tiedote aiheesta:
OmaKannan tietojen näkyvyydessä ongelmia — Ajankohtaista — siunsote.fi