Anna palau­tetta kulje­tus­pal­ve­luista ja vammais­pal­ve­luista

Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tialue – Siun sote kysyy asiakas­pa­lau­tetta kulje­tus­pal­ve­luista sekä vammais­pal­velun sosiaa­li­työstä ja sosiaa­lioh­jauk­sesta.

Palau­te­ky­selyyn voi vastata joko paperi­lo­mak­keella tai sähköi­sesti verkossa. Palau­te­ky­selyt ja kyselyn palau­tus­kuoret on lähetetty postitse sosiaa­li­huol­tolain mukaisia kulje­tus­pal­veluja käyttä­ville asiak­kaille sekä vammais­pal­ve­lujen sosiaa­lityön ja ‑ohjauksen asiak­kaille viikolla 17. Kyselyihin vastataan nimet­tömänä ja saatu asiakas­pa­laute käsitellään luotta­muk­sel­li­sesti.

Kyselyyn vastaa­miseen on mahdol­lista saada myös tukea, mikäli asiakas sitä tarvitsee esimer­kiksi näkövam­mansa vuoksi. Tuetussa vastaa­mi­sessa auttaa Pohjois-Karjalan Sosiaa­li­tur­vayh­dis­tyksen Sinja Ylisiurua puhelin­nu­me­rossa 046 659 4805. Numero palvelee maanan­taisin ja tiistaisin klo 9–11 ja klo 13–16 (pois lukien 6.–7.5.).  

Palau­te­kysely kulje­tus­pal­ve­luista ja vammais­pal­ve­luista toteu­tetaan neljättä kertaa. Kyselyistä saadut palautteet ohjaavat kehit­tämään palveluja oikeaan suuntaan. Kyselyn tulok­sista tiedo­tetaan Siun soten verkko­si­vuilla, kun kysely on päättynyt ja tulokset käsitelty.

Asiakas­pa­lau­te­kysely sosiaa­li­huol­tolain mukai­sista kulje­tus­pal­ve­luista

Kulje­tus­pal­ve­lujen kyselyllä kerätään palau­tetta vammais­pal­ve­lua­se­tuksen sekä sosiaa­li­huol­tolain perus­teella myönne­tyistä kulje­tus­pal­ve­luista. Kysely koskee arkeen liittyviä matkoja, kuten työ- ja opiske­lu­matkoja sekä asiointia, harras­ta­mista, virkis­ty­mistä ja yhteis­kun­nal­lista osallis­tu­mista tukevia matkoja. Kyselyssä ei kysytä KELA-kyydeistä, joita ovat tervey­den­hoi­to­matkat, kuten lääkä­rissä, labora­to­riossa, terapiassa tai apuvä­li­neiden sovituk­sessa käyminen. 

Kulje­tus­pal­velun kysely toteu­tetaan yhteis­työnä Siun soten, Pohjois-Karjalan Sosiaa­li­tur­vayh­dis­tyksen ja Pohjois-Karjalan Matko­je­nyh­dis­te­ly­kes­kuksen (MYK) kesken. Vastauksia käytetään kulje­tus­pal­ve­lujen kehit­tä­mi­sessä sekä kilpai­lut­ta­mi­sessa.

Kyselyyn pääsee vastaamaan verkossa osoit­teessa: Kysely sosiaa­li­huol­tolain mukai­sista kulje­tus­pal­ve­luista (webropol.com). Kysely on avoinna 24.5.2024 saakka.

Asiakas­pa­lau­te­kysely vammais­pal­ve­lujen sosiaa­li­työstä ja sosiaa­lioh­jauk­sesta

Vammais­pal­velun kyselyllä kerätään palau­tetta vammais­pal­velun sosiaa­li­työstä ja sosiaa­lioh­jauk­sesta. Kyselyn vastauksia hyödyn­netään Siun soten vammais­pal­ve­lujen kehit­tä­mi­sessä.

Vammais­pal­ve­lujen sosiaa­li­työssä ja ‑ohjauk­sessa selvi­tetään asiakkaan palve­lujen ja tuen tarvetta yhdessä asiakkaan kanssa. Työnte­kijät auttavat asiak­kaita palve­lujen käytössä sekä neuvovat asiakasta ja hänen perhettään arjen hallin­nassa. Palve­luissa voi asioida puheli­mitse, etäpal­veluna, kotikäyn­teinä ja toimis­tolla.

Kyselyyn pääsee vastaamaan verkossa osoit­teessa: Kysely vammais­pal­ve­lujen sosiaa­li­työstä ja sosiaa­lioh­jauk­sesta (webropol.com). Kysely on avoinna 24.5.2024 saakka.