Etusivu Asiakkaan opas Ohjeet Asiakas­maksut Asiakas­mak­sujen maksa­minen

Asiakas­mak­sujen maksa­minen

Tällä sivulla on ohjeet, miten voit maksaa asiakas­maksuja.

Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tia­lueen (Siun soten) pankki­ti­li­numero:
FI47 57700520 3772 24  BIC OKOYFIHH

Käytä maksaessa laskussa olevaa viite­nu­meroa.

Suosit­te­lemme sähköisen laskun käyttöön­ottoa! Sähköinen lasku tulee varmasti perille. Se on ajasta ja paikasta riippu­maton, vastuul­linen valinta talou­del­li­suuden ja ympäris­töys­tä­väl­li­syyden vuoksi. Sähköinen lasku vähentää kotiin kertyvän paperin määrää.

E‑lasku

Sähköisen e‑laskun voit tilata omassa verkko­pan­kissasi. Etsi verkko­pan­kistasi kohta, jossa e‑laskuja voi tilata. Hae laskut­ta­jista Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tialue, anna omat tietosi ja tilaa e‑lasku. Kun olet tilannut e‑laskun, lasku tulee sähköi­sesti verkko­pank­kiisi hyväk­syt­tä­väksi.

Alla olevista linkeistä löydät muutamien suurimpien pankkien ohjeita e‑laskun käyttöön­ottoon.

Kivra tai OmaPosti ovat sähköisiä vaihtoehtoja e‑laskulle. Jos et ole tilannut e‑laskua, suora­ve­loi­tus­laskua tai ottanut käyttöön Kivraa tai OmaPostia, saat laskusi paperisena postissa.

Kivra

Pohjois-Karjalan hyvin­voin­tia­lu­eella on yhteis­työ­so­pimus digipos­ti­palvelu Kivran kanssa. Kivra on ilmainen digipos­ti­palvelu, jota voi käyttää joko mobii­li­so­vel­luk­sella tai tieto­ko­neella.

Toimi­tamme laskut sähköi­sesti kaikille niille asiak­kail­lemme, joilla Kivra on jo käytössä tai jotka ottavat sen käyttöön.

Jos olet tilannut Siun sotelta asiakas­mak­su­laskusi tulemaan e‑laskuna tai suora­ve­loi­tus­laskuna, tulevat laskusi jatkos­sakin niihin Kivran sijaan.

OmaPosti

Halutessasi saat laskun sähköi­sesti myös OmaPostin posti­laa­tikkoon. Valitse OmaPostin asetuk­sista ”Sähköiset palvelut ja laskut”, jotta saat laskusi yksistään sähköisenä.

Lisämak­suaikaa eräpäivää siirtä­mällä

Jos tarvitset lisää maksuaikaa saamaasi asiakas­mak­su­laskuun, voit pyytää laskun eräpäivän siirtä­mistä. Ota yhteyttä joko laskussa näkyvään puhelin­nu­meroon tai asiakas­mak­su­pal­ve­luiden puhelin­pal­veluun.

Voit laittaa eräpäi­vä­siir­to­pyynnön myös sähkö­pos­titse  [email protected]. Käytä laskun numeroa viite­tietona.

Erään­tyneet maksut

Annamme maksa­mat­tomat saatavat perin­tä­toi­miston (Intrum) perit­tä­viksi. Erään­ty­neestä maksusta sinulta peritään huomau­tus­maksu ja korkolain mukainen viiväs­tys­korko. Asiakas­maksut ovat ulosot­to­kel­poisia ilman tuomiota ja päätöstä.

Huomioithan, että Intrumin muistu­tus­pal­velun kautta tulleet laskut maksetaan laskussa olevalla viite­nu­me­rolla Intrumin pankki­ti­lille viiväs­tys­kor­koineen ja perin­tä­ku­luineen.

Asiakas­mak­su­pal­ve­lujen yhteys­tiedot

Soittoajat ma klo 9–14, ti–to klo 9–12
+358 13 330 9030

Saatat olla kiinnos­tunut myös näistä