Etusivu Palvelut Terveys­pal­velut Tervey­den­hoito ja sairas­tu­minen Ohje hoito­tar­vik­keiden tilaa­miseen digitaa­li­sissa palve­luissa

Ohje hoito­tar­vik­keiden tilaa­miseen digitaa­li­sissa palve­luissa

Tilaus­lomake on Siun soten digitaa­li­sissa palve­luissa: www.siunsote.fi/digi. Sähköisen tilaus­lo­makkeen käyttö edellyttää vahvaa tunnis­tau­tu­mista.

Tee tilaus näin:

Kirjaudu digitaa­lisiin palve­luihin

  • Jos teet tilauksen toisen henkilön puolesta, valitse profii­listasi henkilö, jonka puolesta asioit.
  • Avaa hoito­tar­vi­ke­ti­laus­lomake. Hoito­tar­vi­ke­ti­laus­lo­makkeen löydät selain­ver­siossa Lomakkeet-valikosta. Jos käytät Siun soten mobii­li­so­vel­lusta, Lomakkeet-valikko on profii­lissasi.
  • Aloita tilaus­lo­makkeen täyttä­minen “Lisää uusi vastaus”-painikkeella.

Asioin­ti­tunnus

Kirjaa asioin­ti­tunnus tai Mediat­ri­numero, jos tämä on tiedossasi.

Nouto­piste

Ilmoita nouto­piste, jonne haluat tarvikkeet toimi­tet­tavan. Tarvikkeet toimi­tetaan Postin nouto­pis­teeseen tai keskus­sai­raalan noutoau­to­maattiin. Postin nouto­pisteet löydät osoit­teesta: www.posti.fi/ palve­lu­pisteet-kartalla.

REF-koodi

Kirjoita jokaisen tilat­tavan tuotteen REF-koodi, nimi ja kpl-määrä (esim. REF1234, Tuote, 2kpl) omalle rivilleen. Saat vaihdettua riviä Enter-painik­keella.

REF-koodi ei ole pakol­linen tieto, mutta koska koodi on kaikilla tuotteilla yksilöl­linen, tällä varmis­tetaan oikeiden tuotteiden saaminen. Koodin löydät hoito­tar­vi­ke­lä­het­teestä sekä tuote­pak­kauk­sesta, jossa se on usein viiva­koodin lähellä. Edellinen pakkaus kannattaa ottaa lähelle tilausta tehdessä, jotta tarvit­tavat tiedot on helppo etsiä.

Esimerkki REF-koodista tuote­pak­kauk­sessa:

Hoitotarvikkeiden tuotepakkauksessa oleva REF-koodi.
Esimerkki REF-koodista tuote­pak­kauk­sessa.

Lisätiedot

Kirjoita Tilauksen lisätiedot ‑kohtaan, jos hoito­tar­vi­ke­ja­kelun olisi hyvä tietää jotain tilaukseen liittyvää, esimer­kiksi syy, jos teet tilauksen poiketen normaa­lista aikatau­lusta tai tarve ylittää normaalin 3kk määrän.

Saapu­mi­sil­moitus

Ilmoita mihin ja kenen puhelin­nu­meroon saapu­mis­viesti lähetetään. Saapu­mi­sil­moitus tulee teksti­viestinä.

Tilauksen lähet­tä­minen

Tarkasta lomakkeen tiedot seuraa­valla sivulla, ennen kuin lähetät tilauksen.

Tilauksen lähet­tä­misen jälkeen saat ilmoi­tuksen, että vastaus on lähetetty onnis­tu­neesti.

Vahvis­tus­viesti onnis­tu­neesta hoito­tar­vi­ke­ti­lauk­sesta:

Kuva vahvistusviestistä onnistuneen hoitotarviketilauksen tekemisen jälkeen.
Tilauksen jälkeen saat ilmoi­tuksen, että hoito­tar­vi­ke­ti­lauksesi on lähetetty onnis­tu­neesti.