Neuvonta ja palveluohjaus
Ota yhteyttä, kun sinulla on huoli omasta ja läheisesi hyvinvoinnista ja arjessa pärjäämisestä. Sosiaalipalvelujemme neuvonta ja palveluohjaus auttavat ja ohjaavat eteenpäin palvelutarpeen arviointiin. Palvelutarpeenarvioinnin perusteella voimme myöntää tilanteeseen sopivat palvelut.

Näin voit asioida puhelimitse
Lapsiperheiden palvelutarpeen arviointi
Numerosta saat ohjausta lapsiperheiden sosiaalipalveluista ja lastensuojelun palveluista ma, ti, to, pe klo 9–12 ja ke klo 12–15.
Omais- ja perhehoitokeskus Onneli
Numerosta saat ohjausta ja neuvontaa omais- ja perhehoitoon liittyvissä asioissa arkisin klo 9–15.
Seniorineuvonta Ankkuri
Numerosta saat ohjausta ja neuvontaa ikääntyneiden palveluista arkisin klo 9–15.
Työikäisten sosiaalipalvelujen neuvonta
Numerosta saat ohjausta ja neuvontaa työikäisten sosiaalipalveluista arkisin klo 10–14.
Vammaispalvelujen neuvonta
Numerosta saat ohjausta ja neuvontaa vammaispalveluista arkisin ma–ke klo 8.30–10.30 ja to klo 12.30–14.30.
Näin voit asioida sähköisesti
Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta
Ilmoituksen voi tehdä kuka tahansa, joka on huolestunut toisen henkilön elämäntilanteesta tai omasta elämäntilanteestaan.
Digitaaliset palvelut
Apua arjen asioihin ‑chatissa voit kysyä neuvoja sosiaaliohjaajalta.
Verkkoajanvaraus
Varaa soittoaika sosiaalipalveluihin verkossa. Verkkoajanvaraus vaatii vahvan tunnistautumisen.
Palvelut
Tarvitsetko apua?
Katso täältä ohjeet, kuinka toimia.
Digitaaliset palvelut
Asioi etänä itse tai toisen puolesta.