Vaara­ti­lan­neil­moitus

Ilmoita meille, jos havaitset hoidossa, hoivassa tai palve­lussa puutteita tai vaara­ti­lan­teita.

Asiak­kaalla ja poti­laalla on oikeus saada oikea hoito tai palvelu oikeaan aikaan turval­li­sesti ja vaikut­ta­vasti. Vaara­ti­lanne on tapahtuma, joka vaarantaa asiakkaan tai potilaan turval­li­suuden ja voi aiheuttaa tai aiheuttaa asiak­kaalle tai poti­laalle haittaa.

Jos havaitset omassa tai läheisesi hoidossa vaara­ti­lan­teen, kannattaa asia ottaa heti puheeksi henki­lö­kunnan kanssa. Voit tehdä tilan­teesta myös vaara­ti­lan­neil­moi­tuksen. Ilmoi­tukset auttavat meitä tunnis­ta­maan turval­li­suus­ris­kejä ja siten tekemään toimin­nas­tamme turval­li­sempaa ja suju­vampaa.

Näin teet vaara­ti­lan­neil­moi­tuksen

Voit tehdä ilmoi­tuksen nimet­tö­mänä. Jos haluat, että otamme sinuun yhteyttä, valitse kohta “Haluan, että minuun otetaan tarvit­taessa yhteyttä” ja jätä yhteys­tie­tosi lomak­keelle. Olemme sinuun yhtey­dessä 14 vuoro­kauden kuluessa.

Ethän kirjoita vaara­ti­lan­neil­moi­tuk­seen henki­lö­tun­nuksia tai muita salassa pidet­täviä tietoja.

Tieto­suo­ja­se­loste: Laatu­portti – Asiakkaan vaara­ti­lan­neil­moitus (pdf)

Vaara­ti­lan­neil­moitus ei ole viral­linen muistutus tai kantelu. Jos olet tyyty­mätön palveluun, hoitoon tai kohteluun, voit tehdä asiasta lain mukaisen muis­tu­tuksen tai kantelun. Muis­tu­tuk­siin, kante­luihin ja poti­las­va­hin­koihin liit­ty­vissä asioissa voit olla yhtey­dessä joko potilas- tai sosi­aa­lia­sia­mie­heen.